ICE WATCH

Ice-Watch is een Belgisch merk van polshorloges, in 2006 gelanceerd door Jean-Pierre Lutgen uit Bastenaken, de broer van CdH-politicus Benoît Lutgen. De uurwerken kwamen in 2007 op de markt en werden snel een wereldwijd succes. Begin 2010 werden er al meer dan 200.000 per maand van verkocht. Het motto van het merk is "Change. You can." Het merk Ice-Watch behoort tot de naamloze vennootschap TKS S.A., die in oktober 2012 haar naam veranderde in Ice S.A.

De horloges worden ontworpen in België, en geassembleerd in China. Het mechanisme is afkomstig van Japan (Miyota, dochtermaatschappij van Citizen). De kast en de riempjes zijn plastic (polyamide, polyurethaan of siliconen) in verschillende kleuren, van transparant tot fluorescerend.

Haar succes dankt het merk aan een uitgekiende marketingstrategie, gericht op een jeugdig koperspubliek. Daarbij wordt gebruikgemaakt van moderne media en technieken (Facebook, virale marketing). De horloges waren te zien in videoclips van onder meer Black Eyed Peas en Katy Perry (Part of Me). Er is ook een speciale collectie "F*** ME I'm Famous" gelanceerd in co-branding met David Guetta, waarvoor Davids vrouw Cathy model stond.