Raymond Weil (1926-2014) was de in, 1976 opgerichte naamgever van het Zwitsers bedrijf dat luxe horloges vervaardigt, distribueert en verkoopt, en was een van de laatste onafhankelijke Zwitserse makers van luxehorloges.

Raymond Weil creëerde het merk dat zijn naam draagt in 1976 – een tijd van crisis voor de horlogesector. Vervolgens zette hij zijn eigen distributienetwerk op, eerst in Europa en daarna wereldwijd.

In 1982 komt de schoonzoon van Weil, Olivier Bernheim, bij het bedrijf. Hij heeft jarenlange marketingervaring opgedaan bij Heineken en Unilever. Hij wordt in 1996 benoemd tot directeur en CEO en hij heeft sindsdien gewerkt aan de wereldwijde ontwikkeling van de merkbekendheid.

Elie en Pierre Bernheim, zonen van Olivier Bernheim, kwamen in 2006 bij het bedrijf. Elie Bernheim (medeoprichter van 88 RUE DU RHONE) is marketingdirecteur en werkt aan de strategische ontwikkeling van het merk, terwijl de identiteit als familiebedrijf behouden blijft. Pierre is verkoopdirecteur en reist rond om nieuwe markten aan te boren.